Ads 468x60px

Analiz Raporu



KUVVET VE HAREKET KONUSU  ANALİZ RAPORU

ABDURRAHMAN KORKMAZ      &             abdrrhmnkrkmz25@gmail.com
MUSTAFA TÜRKEŞSİZ                 &              turkessizmustafa@gmail.com      
SADIK ALICIOĞLU                        &             sadik_fb_adam@hotmail.com
Grup lideri:ABDULKADİR BERK     &             abdulkadirberk46@gmail.com
Önceki Bilginiz
8.sınıf Kuvvet ve hareket konusu grubun ortak kararıyla belirlenmiştir. Öğrencilerle konu hakkında iletişim kurulmadığı için ortam ve ihtiyaçların tam olarak belirlenmesinde yeterli bilgiye ulaşılamamıştır. Projenin amacı genel olarak fen ve teknoloji dersinin kuvvet ve hareket konusunun işlenişini çeşitli materyaller kullanarak daha verimlİ hale getirmektir. Ayrıca öğrencilere çoklu öğrenme ortamı oluşturarak öğrenilebilirliği arttırma hedeflenmiştir.
Öğretimin Amacı
8.sınıf fizik  kuvvet ve hareket  konusunu seçmemizin nedeni içeriğin sözelden ziyade çeşitli materyaller kullanarak öğrenciye aktarılmaya açık olmasıdır.
Bu özellik derse karşı ilgisini ve verimliliğini arttıracaktır.Zaten proje gerçekleştirmekteki amaç  öğrenciye uygun ortamı sağlamak ve dersteki verimliliğini üst düzeye taşımaktır.Yapılan incelemede bu dersin içeriğinin çeşitli yöntemlere baş vurulmadan düz anlatım yapılarak öğrenciye aktarıldığı gözlenmiştir. Bu yöntemle öğrencinin derse karşı ilgisini azaltmakta ve verimliliğini düşürmektedir.ayrıca sürekli olarak aynı yöntem kullanıldıgından öğrenci dersten sıkılır dikkati dağılır.Bu da asıl hedefin yani içeriğin hedef ve kazanımlara uygun olarak öğrenciye aktarılmasına engel olur.Bu nedenlerden dolayı  8.Sınıf kuvvet ve hareket konusu seçilmiştir.
Bu dersin işlenişinde içerik çeşitli materyallerle zenginleştirilerek öğrenciye aktarılması hedeflenmiştir. Bu tasarımın sonunda öğrenciler görsel ,işitsel vb. yollarla içeriğe ulaşarak dersi daha kolay öğrenmesi ve gerektiği yerde uygulama yapması sağlanacaktır.
Analiz Süreçleri
İlk olarak Kuvvet ve hareket konusunun işlenişi hakkında ders hocasıyla görüşme yaptık ve bilgi aldık. Yapılan görüşmede öğrencilere bilgi aktarımı yapılırken, klasik olarak yapılan anlatıma ek olarak öğrencilerin dersi daha fazla dinlemesine ,kavrayabilmesine nasıl yardımcı olabileceğimiz konusunda fikir aldık.
Konu hakkında ön değerlendirme olması için bir grup 8.sınıf öğrencisine 19 soruluk bir anket yaptık. Yapılan anket dersin işlenişinde teknolojinin kulanımıyla ilgiliydi. Anket sonuçlarını değerlendirdik ve sınıfın bilgiyi öğrenmesinde teknolojinin önemli bir yere sahip olduğunu gördük.Ayrıca her öğrencinin farklı öğrenme şekillerine sahip olduğu bir grubun görsel, bir grubun iştsel, bir grubun da uygulamaya yönelik etkinliklerden hoşlandıklarını ve bu yöntemleri kullanarak işlenen derslerde daha başarılı ve verimli olduklarını gördük.

İhtiyaç Analizi (performance)
Daha öncede belirttiğimiz gibi bu dersi seçmemizdeki amaç, Kuvvet ve Hareket konusunu öğrencilere daha farklı yöntemlerle düz anlatımı destekleyerek anlatmak. Yapmış olduğumuz bu ankette amacımıza uygun sonuçlar ortaya çıktı ve öğrencilerin bu konuyu kavramak için farklı yöntemlere ihtiyaç duydukları belirlendi. Farklı yöntemleri kullanarak öğrenciye çoklu öğrenme ortamı sağlanacak ve dersin kavranabilmesi ve derste verimin ve başarının arttırılması için uygun materyaller geliştşrilecektir.
İçerik Analizi

Dersin hocasıyla yapılan görüşmede düz anlatıma katkıda bulunmak ve anlatımı zenginleştirmek için çeşitli video,oyun,animasyonlar geliştirilmesine karar verdik. İçerik aktarılırken önce hazırbulunuşluk düzeyini ölçmek için küçük bir test yapılacak. Test sonucuna göre öğrenciye detaylı ya da yüzeysel bilgi verilecek. Bilgi aktarılırken düz anatım ve ya videolar kullanılacak. Daha sonra konuyu pekiştirmek amacıyla öğrenciye animasyon veya küçük çaplı eğitsel oyunlar sunulacak. En sonunda konunun ne kadar anlaşıldığını belirlemek için bir test daha yapılarak değerlendirme yapılacak.
Öğrenenlerin Analizi
Öğrenciler, konuyu ilk defa işledikleri için heyecanlı fakat dersin anlatımı onları tatmin etmiyor ve buda onların başarısını etkiliyor.
<!--[if !supportLists]-->·         <!--[endif]-->Anket 8.sınıf öğrencilerine yapılmıştır.
<!--[if !supportLists]-->·         <!--[endif]-->Öğrenciler konuyu önceden görmemiş olup konu ilk defa işlenecektir.
<!--[if !supportLists]-->·         <!--[endif]-->Ders anlatımında sunuş yoluyla birlikte yapılandırmacı yaklaşım kullanılacaktır.Öğrencilere önce teorik bilgi verilecek,ardından anlatımı pekiştirmek için oyunlar oynatılacaktır.
<!--[if !supportLists]-->·         <!--[endif]-->Derse ilgileri var fakat sürekli düz anlatım olduğu için bir süre sonra dikkat dağılması ve derse karşı ilgisizlik meydana geliyor.
<!--[if !supportLists]-->·         <!--[endif]-->Ders öğretmeni, öğrencilerin dikkatlerinin bir süre sonra dağıldığını ve derse karşı ilgilerinin zamanla azaldığını ifade ediyor. Öğrenciler dersi daha eğlenceli bir şekilde işlemek istiyor.

Context (Öğrenme Ortamı) Analizi
Öğretim sınıf ortamında gerçekleştirilecek. Yapılan öğretim tasarımı öğretmenin önderliğinde sınıfa uygulanacak. İçerik daha önce belirttiğimiz gibi giriş testi, içerik aktarımı, animasyon, eğitsel oyun ve değerlendirme şeklinde aşamalı olarak gerçekleştirilecek. Öğrenci karşılaştığı problem karşısında yönlendirmeleri  ders öğretmeninden alacak, anlamadığı veya takıldığı kısımlarda direkt olarak öğretmenden yardım isteyecek.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi (15puan)
Yaptığımız anketin sonucuna göre öğrenciler dersi teknolojik materyallerden yaralanarak işlemeyi sevdiğini ve derste daha çok eğlenerek öğrenmeyi gerçekleştirdiklerini öğrendik. Bu yüzden biz öğretim tasarımımızda bu koşullara uygun olarak davranışçı ve yapılandırmacı yaklaşımları kullanacağız. Davranışçı yaklaşım kullanılmasındaki amaç, öğrencileri çeşitli oyunlarla güdüleyerek derse aktif katılımını sağlamaktır. Oyunlar aşamalı olarak gerçekleştiği için öğrenci her başardığı bölümde pekiştireçler verilecek ve bir sonraki adıma istekli başlaması sağlanacaktır.
Ayrıca öğrenci her oynadığı oyunda kendi gayretleriyle öğrenimi gerçekliştireceği için yapılandırmacılık yaklaşımından yararlanılacaktır.
Zamanlama ve Analiz İçin Planlama
               Analiz raporunu hazırlarken her üye farklı görevler üstlenerek raporun istenilen süre içerisinde tamamlanması sağlanmıştır. Grup üyelerinden Mustafa  Türkeşsiz ve Sadık Alıcıoğlu sınıfla ve ders öğretmeniyle iletişim kurarak konu hakkında bilgi aldılar ve öğrencilere anket yaptılar. Yine grup üyelerinden Abdulkadir Berk ve Abdurrahman Korkmaz öğretim tasarımının nasıl yapılması gerektiği hakkında çalıştılar ve analiz raporu tüm grup üyelerinin ortak katılımıyla hazırlandı.
<!--[if !vml]--><!--[endif]-->Genel Özet
Projemiz 8.sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket konusu olarak grup üyeleri tarafından belirlenmiştir. Bu konunun seçilmesindeki amaç daha önce de belirttiğimiz gibi bu dersin işlenişini düz anlatımdan farklı olarak, daha eğlenceli, ilgi çekici ve daha anlaşılır hale getirerek öğrencilerin derse aktif olarak katılımını sağlamaktır. Bunu gerçekleştirmek için çeşitli video,oyun ve animasyonlardan yararlanılacaktır. Dersin işenişindeki sıkıntılar ve başka istekler yapılan anket sonucunda belirlenmiştir.Ayrıca dersin tasarımının nasıl hazırlanacağı konusunda ders öğretmeninden yardım alındı ve dersi daha verimli hale getirmek için öğrencilerle görüşme yapıldı.Yapılan görüşmeler sonucunda tasarımın içeriği şekillendi. Tasarımda kalsik olarak kullanılan düz anlatıma ek larak farklı materyaller de eklenerek içerik zenginleştirilecek.
Tasarımın ilk adımında öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyesini ölçmek amacıyla küçük çaplı bir test uygulaması yapılacak, daha sonra test sonucuna göre içerik aktarılacak. İçerik aktarılırken önce teorik bilgi verilecek, teorik bilgi video ,slayt vb. materyallerle desteklenecek. Daha sonra bilgileri pekiştirmek için çeşitli animasyonlar ve eğitici oyunlar oynatılacaktır.Tüm bu işlemlerden sonra hedef ve kazanımlara ulaşılıp ulaşılmadığını anlamak amacıyla tekrar bir test uygulaması yapılacak.
Tasarım sürecinde grup üyeleri sürekli toplanmış, fikir alış-verişinde bulunulmuş, yapılması gerekenler konuşulmuş, yapılan çalışmaların değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu süreçte her grup üyesi farklı görevler üstlenerek görevin eksiksiz yerine getirilmesi hedeflenmiş, görev zamanında tamamlanmaya çalışılmıştır.
Kaynakça
http://www.anadolu.edu.tr
http://foksum.blogcu.com/ogrenme-kuramlari/9781590

Anket uyguladığımız okul Yavuz Selim Top Koleji 8.sınıf öğrencileridir.





Teknoloji Tutum Ölçeği
Kesinlikle
Katılıyorum

Katılıyorum

Kararsızım

Katılmıyorum

Kesinlikle
katılmıyorum

1. E-posta ile sadece iletişim sağlanır, eğitim alanında kullanılamaz.






2. Tepegöz, Slayt, Projeksiyon gibi cihazların kullanılırken fazla
zaman harcanması nedeniyle tercih edilmemelidir






3. İnternetin öğretim sürecinde kullanımı zaman kaybından başka bir
şey değildir





4. Teknolojik araçların kullanılmasının öğrenci motivasyonuna bir
etkisi olmaz





5. Teknolojik araçların dersin anlatımında kullanılması gerekmez.





6. Kamera ile dersin belirli bölümlerinin videoya kayıt edilmesi,
öğrencilerin eksiklerini ve hatalarını görmelerini sağlar





7. Video bantlarının tekrar izlenebilmesi özelliği öğrencilere geri
dönüt sağlar.





8. Teknolojik araçlar alıştırma yapma ve tekrar amaçlı kullanılabilir.





9. Öğrencilere bilgisayar okuryazarlığı hakkında temel dersler
verilmelidir.





10. Mevcut teknolojilerin kullanımı, yeni başka teknolojilerin
gelişmesine olanak sağlar.





11. Verimli çalışma ve öğrenme konusunda, teknolojinin getirdiği
imkânlar olumlu bir etkiye sahiptir.





12. Teknoloji kullanımı ile anlaşılmasında güçlük çekilen derslerin
kavranması daha kolay hale gelecektir.





13. Hayatta başarılı olmak için mutlaka, teknoloji imkânlarından
yararlanmak gerekmiyor





14. Günlük ve yıllık planlar, öğretmenler tarafından bilgisayar
kullanılarak hazırlanmalıdır.





15. Ders sırasında sık sık bilgisayar destekli öğretime yer verilmelidir.





16. Öğrencilere yeni teknolojilerin kullanımı hakkında ön bilgiler
Verilmelidir





17. Öğretmen yetiştirmede yeni teknolojilerin kullanımı arttırılmalıdır.






18. Teknolojik araçlar ancak tüm duyu organlarına hitap ettiğinde
başarılı olur.






19. Üniversiteden mezun olabilmek için, “konu alanı ile ilgili
teknolojik materyalleri kullanabilme yeterliği” de oranlanmalıdır









<!--[if !vml]--><!--[endif]-->




0 yorum:

Yorum Gönder